NS zoekt stewardessen

NS Internationaal / ACA/JES communicatie

Bekijk deze campagne op pagina 464 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
NS Internationaal
Titel
Personeel
Bureau
ACA/JES communicatie
Account
Onno Gout, Mariska van der Ham
Copy
Rom Wittebol
Art
David Bergmans
Strateeg
Dinand Jansen
Opdrachtgever
NS Internationaal, Human Resources Development
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS Internationaal
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACA/JES communicatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

Het positioneren van een nieuw beroep (trainmanager) voor een nieuw product (hogesnelheidslijn) voor een nieuw bedrijf (nu nog NS Internationaal).

Doelgroep

Servicegerichte vrouwen en mannen met HAVO of MBO-denkniveau

Strategie/Concept

Trainmanagers voor de toekomstige hogesnelheidstrein vliegen met de trein en zijn net zo servicegericht als een stewardess (conducteur plus). De nieuwe ondernemingsnaam kan nog niet worden gecommuniceerd, dus leun je bij deze interim campagne op de naam van NS.

Media- en middelenstrategie

De inzet bestond uit een speciale website als centrum van de campagne en plus traffic genererende media. Een advertentie in dagbladen: Metro, Spits, NL20 en De Telegraaf. Online media: Hyves, diverse startpagina’s en nu.nl. Functieprofielen op jobboards. Via eigen medewerkers: posters, ansichtkaarten en intranet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen