NS Try Out Festival

NS Try Out Festival

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
NS Poort
Bureau
MERX
Jaar
2010
Paginanummer
514

Doelstelling

NS wil reizigers en inwoners uit de stad laten ervaren dat het station een levendige poort van de stad is, waar van alles te beleven valt. Met het NS Try Out Festival maakt NS van het station een aangename en verrassende verblijfplaats, meer dan alleen een plek van aankomst en vertrek.

Doelgroep

Treinreizigers en inwoners van de stad waar het festival gehouden wordt.In 2010 vond het festival plaats in vier grote regiosteden Amersfoort, Groningen, Eindhoven en Leiden.Daarmee bereikte de tour in totaal 1.000.000 unieke bezoekers (reizigers en toeloop).

Concept

Een tour langs vier grote stations in Nederland met een cultureel festival, vol muziek, theater, literatuur, kunst, film en masterclasses. Het programma bestaat uit meer dan zeshonderd activiteiten in twaalf dagen uitgevoerd in samenwerking met programmapartners als 3FM, IDFA, Over het IJ en de deelnemende steden. Aangevuld met brand experiences van partners als Philips, Xbox Kinect, T-Mobile, Mitsubishi, Manpower en anderen.

Media- en middelenstrategie

De aankondiging van het NS Try Out Festival start met de verspreiding van het festivalmagazine op het station. Met de honderden optredens in twaalf festivaldagen ontstaan duizenden (online) verhalen van bezoekers. Het resultaat is een explosie in social media met positieve berichten van reizigers en inwoners rond bijzondere en verrassende voorstellingen op het station. Reguliere NS-media, 3FM, NRC en andere media ondersteunen het festival met aankondiging en rapportage van de vele activiteiten. Een strategie van talk-of-town en talk-of-media.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken