NS Tienertoer Challenges met Jiami en Furtjuh

NS Tienertoer Challenges met Jiami en Furtjuh

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
NEDERLANDSE SPOORWEGEN
Bureau
Johnny Wonder
Jaar
2015
Paginanummer
428

Doelstelling

Laat jongeren online en op een inspirerende en activerende manier kennismaken met NS Tienertoer, en draag zo bij aan de kaartverkoop.

Doelgroep

Jongeren tussen de 12 en 18 jaar

Concept

Tijdens de zomervakantie organiseerde NS voor het tweede jaar op rij de NS Tienertoer Challenges. In juli en augustus konden jongeren driemaal drie dagen achter elkaar NS Tienertoer-tickets winnen. Dat kon door via Twitter mee te doen aan leuke opdrachten, gehost door de bekende YouTube-vloggers Jiami en Furtjuh. Tijdens een Challenge - altijd tussen 11.00 en 12.00 uur in de ochtend - kregen deelnemende jongeren bovendien tips en informatie over leuke bestemmingen om naartoe te gaan met een NS Tienertoer.

Media- en middelenstrategie

De NS Tienertoer Challenges werden gehost vanaf het Twitter-kanaal van NS, en aangejaagd met promoted tweets in de doelgroep. Ter inspiratie maakten vloggers Jiami en Furtjuh elk een video over hun eigen NS Tienertoer-bestemming, met ruim 170.000 views in het hart van de doelgroep.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken