NS rijdt op 100% windenergie

NEDERLANDSE SPOORWEGEN / LifeHunters

Bekijk deze campagne op pagina 359 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
NEDERLANDSE SPOORWEGEN
Bureau
LifeHunters
Account
Anouk Last
Copy
Bart van Straaten
Strateeg
Erik Hensel
Opdrachtgever
Erik Kroeze
Film/Productiemaatschappij
Daan Hocks
Editor
The Compound
RTV-producer
Vanessa Graves
Fotografie
Gabor Déak
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NEDERLANDSE SPOORWEGEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LifeHunters
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Creëer via social PR awareness voor het feit dat NS per 1-1-2017 op 100% windstroom gaat rijden. Zorg in korte tijd voor zoveel mogelijk impact

Doelgroep

Heel Nederland, specifiek treinreiziger

Strategie/Concept

Om de zakelijke boodschap efficiënt en opvallend te communiceren is gekozen voor De Molen: de CEO als kwetsbaar boegbeeld & nationale trots dat we al eeuwen energie uit wind halen. Resultaat is een shareable video waarin Roger van Boxtel vastgebonden aan een molen een rondje meedraait terwijl hij uitleg geeft over NS en 100% windenergie.

Media- en middelenstrategie

De video is grotendeels verspreid via online kanalen van NS. De timing (nieuwjaar) is bewust gekozen om NS bij de start van het nieuwe jaar met een positieve, persoonlijke & duurzame boodschap te positioneren bij NL publiek. Op kleine schaal is betaalde media ingezet voor groter bereik. Met native placements op invloedrijke blogs werd de boodschap versterkt. Een persbericht icm video richting nieuwsmedia, RTV & blogs zorgde voor (inter)nationaal succes met 2 mln views, online bereik van 9,5 mln

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen