Communiceer de introductie van de nieuwe dienstregeling en haar gevolgen. Zorg dat de doelgroep weet van de introductie (kennis), positief is over hoe NS hierover communiceert (houding) en informatie inwint m.b.t. de eigen reis (gedrag).
Maak duidelijk: de nieuwe dienstregeling brengt grote veranderingen in het schema van individuele mensen. Wek sympathie door over de gevolgen eerlijk en duidelijk te zijn.
Gezien de doelgroep/ambitie was de basis van de campagne massamediaal. Awareness werd opgebouwd met radio. In de laatste weken voor introductie extra druk via tv. Extra gevoel van urgentie opgewekt via PR-offensief in de dagen vlak voor en na “D-day”. Tijdens de hele campagne was www.ns.nl het primaire kanaal voor faciliteren gedrag: inwinnen van reisinformatie. In de laatste fase is de kerndoelgroep (treinforensen) letterlijk opgezocht bij stations (outdoor + sampling reisinfo+ “metro-wrap”) en via gepersonaliseerde DM.
Hoofdsponsor
Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken