NS Nieuwe Dienstregeling

NS / DDB Amsterdam

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 130 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
NS
Titel
NS dienstregeling 2007
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Joris van Amerom, Nelly de Wit
Copy
Daniël Snelders
Art
Niels de Wit
Strateeg
Manfred Bik
Opdrachtgever
Steven Greven, Jenny Schoemaker
Film/Productiemaatschappij
Bäst
RTV-producer
Marco van Prooijen
Fotografie
Jaap Vliegenthart
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening winnaars

Dienstverlening

Doelstelling

Communiceer de introductie van de nieuwe dienstregeling en haar gevolgen. Zorg dat de doelgroep weet van de introductie (kennis), positief is over hoe NS hierover communiceert (houding) en informatie inwint m.b.t. de eigen reis (gedrag).

Doelgroep

Heel Nederland. Primair: iedereen die gebruikmaakt van de trein.

Strategie/Concept

Maak duidelijk: de nieuwe dienstregeling brengt grote veranderingen in het schema van individuele mensen. Wek sympathie door over de gevolgen eerlijk en duidelijk te zijn.

Media- en middelenstrategie

Gezien de doelgroep/ambitie was de basis van de campagne massamediaal. Awareness werd opgebouwd met radio. In de laatste weken voor introductie extra druk via tv. Extra gevoel van urgentie opgewekt via PR-offensief in de dagen vlak voor en na “D-day”. Tijdens de hele campagne was www.ns.nl het primaire kanaal voor faciliteren gedrag: inwinnen van reisinformatie. In de laatste fase is de kerndoelgroep (treinforensen) letterlijk opgezocht bij stations (outdoor + sampling reisinfo+ “metro-wrap”) en via gepersonaliseerde DM.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen