NS Nieuwe Dienstregeling

NS Nieuwe Dienstregeling

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NS
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
130

Winnaar 2006

Doelstelling

Communiceer de introductie van de nieuwe dienstregeling en haar gevolgen. Zorg dat de doelgroep weet van de introductie (kennis), positief is over hoe NS hierover communiceert (houding) en informatie inwint m.b.t. de eigen reis (gedrag).

Doelgroep

Heel Nederland. Primair: iedereen die gebruikmaakt van de trein.

Concept

Maak duidelijk: de nieuwe dienstregeling brengt grote veranderingen in het schema van individuele mensen. Wek sympathie door over de gevolgen eerlijk en duidelijk te zijn.

Media- en middelenstrategie

Gezien de doelgroep/ambitie was de basis van de campagne massamediaal. Awareness werd opgebouwd met radio. In de laatste weken voor introductie extra druk via tv. Extra gevoel van urgentie opgewekt via PR-offensief in de dagen vlak voor en na “D-day”. Tijdens de hele campagne was www.ns.nl het primaire kanaal voor faciliteren gedrag: inwinnen van reisinformatie. In de laatste fase is de kerndoelgroep (treinforensen) letterlijk opgezocht bij stations (outdoor + sampling reisinfo+ “metro-wrap”) en via gepersonaliseerde DM.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken