NS HiSpeed

NS HiSpeed

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
NS HiSpeed
Bureau
Tribal DDB Amsterdam
Jaar
2010
Paginanummer
513

Doelstelling

Het is onvoldoende bekend wat NS Hispeed eigenlijk is. Is het een snelle trein? Is het een NS afdeling? Nee, NS Hispeed is het online loket voor alle hogesnelheidstreinen in Europa. Het opschroeven van de inhoudelijke bekendheid was het doel van de campagne.

Doelgroep

Internationale reizigers (zakelijk en leisure).

Concept

Uitgangspunt van het concept is de omgekeerde wereld. Via een elegante Sparkle animatie, geïnspireerd op de vonken van de bovenleiding van een trein, worden de Europese reizen van NS Hispeed verbeeld. Die komen allemaal bij elkaar in Nederland, passeren het hoofdkantoor op Amsterdam CS en eindigen via een draadje in een computermuis: waar je in Europa ook naartoe wilt, alle hogesnelheidsreizen beginnen bij je thuis.

Media- en middelenstrategie

Om inhoudelijke bekendheid snel en effectief op te bouwen, is er gekozen voor TV. De overkoepelende merkcampagne werd ondersteund met tagons die met concrete proposities traffic genereren naar NSHispeed.nl, daarnaast werd online advertising ingezet voor salesactivatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken