NS Groepsretour

NS Groepsretour

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NS
Bureau
Van Wanten Etcetera, DDB & Tribal
Jaar
2013
Paginanummer
144

Doelstelling

NS wil een nieuwe, samen met consumenten ontwikkelde 'groene propositie' bekendmaken die stimuleert dat mensen duurzaam samen reizen tijdens de daluren met de trein i.p.v. met de auto of de trein. Concreet: 55% propositiebekendheid, 200.000+ reizigers juli-dec 2013, bijdrage groene imago en een 'ronde businesscase'.

Doelgroep

We richten ons niet op de 'groene' consument, maar op iedereen die wel eens met een groep op stap gaat. Omdat uit onderzoek blijkt dat 'groen' voor de meeste mensen geen primaire reden is om vaker de trein te nemen.

Concept

We gaan geen groene campagne voeren, omdat groen niet de reden is om vaker de trein te nemen. We maken 'groen gedrag' aantrekkelijker door het sociaalste kaartje van Nederland te introduceren. Vanuit het inzicht dat zelfs de grootste auto-diehards liever samen reizen met de trein als de hele groep dat doet en dat nu ook extra goedkoop en gemakkelijk kan. 'Nieuw. Het NS Groepsretour.' Een aantrekkelijk aanbod dat alle groepen inspireert om vaker samen de trein te nemen. Voor € 49,- reis je met z'n vieren naar één eindbestemming. Waar je ook naartoe gaat. Iedere extra persoon betaalt slechts € 2,50. Met de Facebook Groepsretour Planner maken we het regelen direct gezellig en gemakkelijk. Via de CO2-vergelijker zie je hoe groen jouw groep dan bezig is.

Media- en middelenstrategie

Op tv laten we verschillende groepen zien die op stap gaan. Samen shoppen, naar een concert, de natuur.. Ga mee. In een TVC-tag-on van 10", stationsabri's, online advertising, een online CO2-calculator, eDM en via stations maken we duidelijk dat NS het reizen met een groep niet alleen leuker en voordeliger maakt, maar dat je - als extra beloning voor je sociale reisgedrag - ook nog eens heel groen bezig bent. Via de Facebook Groepsretour Planner maken we het verrassend makkelijk en gezellig om alles te regelen voor jouw groepsuitje; van vrienden uitnodigen en agenda's trekken tot en met boeken en afstemmen. Alle ambitieuze imago- en businessdoelen ruimschoots behaald.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken