NS ‘Dagje uit’

NS ‘Dagje uit’

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
NS
Bureau
DDB
Jaar
2007
Paginanummer
543

Nominatie 2007

Doelstelling

Overtuig de doelgroep om vaker de trein te overwegen als ze er ‘n dagje op uit gaan. Als ze familie bezoeken, gaan winkelen of iets anders gaan doen dat ontspannend is.

Doelgroep

Mensen die het afgelopen jaar één of hooguit ‘n paar keer met de trein hebben gereisd.

Concept

In je vrije tijd wil je ontspannen. Ook als je er een dagje op uit gaat. Toch is zo’n dag vaak druk. Je wilt veel dingen doen/beleven. De relatief lege treinen in het weekend en na de spits kunnen dan een mooi rustpunt van de dag zijn, terwijl de trein je naar je bestemming brengt en weer terug. Hoe maak je dat op een herkenbare manier duidelijk? We gebruiken hierbij de zin “Een dagje uit is hard werken, waar pak je de rust?”

Media- en middelenstrategie

Voor massaal bereik is tv, radio en online ingezet. In alle media is aan de boodschap een relevante propositie (Herfsttoer, Voordeelurenabonnement) gekoppeld. Voor december zijn speciale op de feest-/shopmaand gerichte uitingen gemaakt, zowel voor tv, radio en print. Ook zijn flyers in de trein uitgedeeld.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken