NRC Dynamic Headline-vertising

NRC Dynamic Headline-vertising

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
NRC
Bureau
MediaScience
Jaar
2017
Paginanummer
397

Nominatie 2017

Doelstelling

Werven van (trouwe) abonnees.

Doelgroep

De NRC doelgroep is hoogopgeleid en nieuwsgierig. Ze willen weten wat er in de wereld aan de hand is en vooral waarom.

Merkomschrijving

Bij NRC staat niet het nieuws centraal, maar de achtergronden bij het nieuws. Zodat jij zelf duiding kan geven aan wat er in de wereld allemaal gebeurd.

Concept

NRC wilde graag nieuwe lezers maar geen prijshoppers die zodra hun proefperiode afloopt weer snel weg zijn. Maar hoe combineer je in een campagne de wens tot aangaan van een lange termijn relatie met een korte termijn sales-doelstelling? Door de verhalen uit de krant middels een tweetraps raket letterlijk naar de doelgroep toe te brengen. Dankzij een slimme tool kon de redactie zelf krantenkoppen van actuele verhalen in banners en social uitingen plaatsen. Met een klik kon men vervolgens het complete artikel zien. Lezers werden geretarget met een aanbieding.

Media- en middelenstrategie

Door data te verzamelen van de interactie, lukte het om de doelgroep steeds beter te doorgronden. Uiteindelijk bleek dat de doelgroep na ongeveer 5 confrontaties het meest openstond voor een salesoffer. Door de campagne is de CPA met 66% gedaald.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken