NOW is er ook voor jou

NOW is er ook voor jou

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
UWV
Bureau
LVB
Jaar
2021
Paginanummer
310

Doelstelling

Zorg dat álle werkgevers op de hoogte zijn van de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (de ‘NOW’). Voorzie hen van informatie, inspiratie en reik de juiste hulpmiddelen aan om de NOW-aanvraag te doen. Maar vergeet ook de rest van de maatschappij niet. Het behoud van banen is ook van groot belang voor werknemers, stakeholders en
‘de rest van Nederland’.

Doelgroep

Primair: alle werkgevers van Nederland, van klein tot groot. Secundair: eigen medewerkers UWV (22.000) en ‘de rest van Nederland’.

Merkomschrijving

UWV werkt elke dag aan een maatschappij waarin iedereen kan meedoen. We zorgen voor de landelijke uitvoering van de werknemersverzekeringen en voor arbeidsmarkt- en gegevensdienstverlening. Dat doen wij als zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Concept

De NOW is op alle vlakken een ongekend vraagstuk: nog nooit heeft UWV in zo’n korte tijd, met zo weinig voorbereiding en voorkennis, zó veel verschillende doelgroepen tegelijk moeten bereiken met een volstrekt nieuwe boodschap. De kans dat er bij de uitvoering van de NOW iets mis zou gaan, met reputatieschade voor UWV tot gevolg, was groot. Daarom besloten we ons kwetsbaar op te stellen en open en transparant te communiceren. We betrekken iedereen en vertellen het eerlijke verhaal. Altijd. Ook wanneer het wat minder goed uitkomt. Dus vertellen we niet alleen wat er allemaal goed gaat, maar ook wat we lastig vinden en als het weleens mis gaat in de uitvoering van de NOW. Dit is een houding die je niet altijd tegenkomt binnen de overheid.

Media- en middelenstrategie

Gekozen is voor een integrale aanpak van zowel massa- als persoonlijke communicatie. We hebben onze (soms gecompliceerde) boodschap vertaald in animaties, video’s met én over werkgevers, infographics, factsheets, (reken-)tools, teksten, persberichten, banners, advertorials, magazines, interviews, brieven en flyers. Alle middelen zijn verspreid via diverse websites, radio, social, nieuwsbrieven, online en offline media en brancheorganisaties. Daarbij communiceren we ook rechtstreeks met werkgevers via o.a. mail en ons proactieve call centre. Onze ingebouwde ‘feedback-loop’ maakt het mogelijk onze communicatiecampagne richting werkgevers continue te optimaliseren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken