Noodhulp = Noodzaak

Noodhulp = Noodzaak

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Artsen zonder Grenzen
Bureau
Lemz
Jaar
2010
Paginanummer
374

Doelstelling

Positioneer AzG als medische noodhulporganisatie.

Doelgroep

Postmaterialisten.

Concept

De Nederlandse opinie is - door gebrek aan onderscheid tussen noodhulp en ontwikkelingshulp - verdeeld over het nut van hulp aan derdewereldlanden. AzG speelt in op deze verdeeldheid om de discussie te kunnen nuanceren én zichzelf als medische noodhulporganisatie te positioneren.

Media- en middelenstrategie

"Artsen genoeg in Afrika", dit soort leuzen zijn tijdens de persconferentie te lezen op de gevel van het hoofdkantoor. Het pleidooi: de realiteit vertelt een ander verhaal, Noodhulp = Noodzaak. Via minidocumentaires en een TVC communiceren we de noodzaak landelijk, vanuit de ogen van medewerkers uit het veld. In de campagne (PR, radio, print, online advertising, eDM/DM en Brand New Stores) vormen onverschillige leuzen een aanleiding om via www.ikhelp.nl zelf een tegengeluid te laten horen. Het resultaat: een sterke stijging naar 98,7% op de inhoudelijke bekendheid.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken