No Logo

No Logo

Categorie
Retail
Adverteerder
MCDONALD'S
Bureau
TBWA\
Jaar
2014
Paginanummer
365

Winnaar 2014

Doelstelling

Mentaal marktleiderschap versterken met een iconische campagne.

Doelgroep

Iedereen die wel eens bij McDonald's komt, zo'n 70% van Nederland.

Concept

Weinig merken hebben zo'n beroemd en herkenbaar logo als de Golden Arches. Het vergt lef om dit logo juist niet te gebruiken. De populairste producten van McDonald's zijn even iconisch. Eén blik en je herkent het merk. In de No Logo campagne schitteren de Big Mac, Franse Frietjes, Quarter Pounder, Chicken McNuggets, McFlurry M&M's en Milkshake Aardbei in verleidelijke, ingezoomde foodshots. Je hebt meteen zin in de lekkere producten, zo herkenbaar dat je niet twijfelt waar je heen moet met dat verlangen.

Media- en middelenstrategie

Een alomtegenwoordige outdoor campagne, die we in restaurants doorvertalen, benut de kracht van het beeld optimaal. 1000-en benoemen de producten op Facebook als we vragen of ze de iconen herkennen. Nederland kan niet om McDonald's heen. McDonald's toont leiderschap met zijn iconische producten, en prikkelt met elke uiting om snel naar een restaurant te komen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken