NN Beheerd Beleggen

NN Beheerd Beleggen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NATIONALE-NEDERLANDEN
Bureau
Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
164

Doelstelling

Merksympathie creëren en positieve interacties realiseren voor het merk Nationale-Nederlanden en daarmee bijdragen aan de groei van het aantal nieuw geopende Beheerd Beleggen rekeningen.

Doelgroep

Spaarders die meer uit hun geld willen halen, maar zelf niet voldoende kennis van beleggen hebben.

Merkomschrijving

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener met 170 jaar ervaring en ruim 5 miljoen klanten. Het merk onderscheidt zich door persoonlijke dienstverlening die aansluit bij het leven en de individuele doelen van hun klanten.

Concept

Gebrek aan kennis en tijd weerhoudt mensen ervan hun dromen en doelen na te streven. Daarom biedt Nationale-Nederlanden het Beheerd Beleggen product aan. Dat geeft mensen die niet met beleggen bezig willen zijn de kans om dat toch te doen, door de toegewijde en deskundige beleggingsexperts van Nationale-Nederlanden in te schakelen. Dat is dan ook de belofte van Beheerd Beleggen: met de hulp van experts kom je verder. Het idee wordt tot leven gebracht met een verhaal rondom Ruud, een steward bij een luchtvaartmaatschappij, wiens echte passie het componeren van klassieke muziek is. Het is zijn droom dat een groot orkest een van zijn composities uitvoert, maar verder dan de lokale harmonie hebben zijn stukken het nog niet gebracht. Nationale-Nederlanden neemt een expert van het Metropole Orkest in de arm om zijn droom te verwezenlijken. Ruud wordt gevraagd om deel te nemen aan een documentaire over mensen met een passie, niet wetend wat hem te wachten staat: het Metropole Orkest heeft een compositie van hem geperfectioneerd en voert die vervolgens uit voor hem en zijn familie. Dat alles om de expertise en persoonlijke aanpak van Nationale-Nederlanden op een emotionele manier te onderstrepen.

Media- en middelenstrategie

We deelden de video met Ruuds verhaal en zijn reactie op de bijzondere ervaring met het Metropole Orkest via social media. Zijn verhaal verbonden we aan content over de meest voorkomende spaardoelen, zoals de studie van een kind, de aflossing van de hypotheek en een aanvulling op pensioen. We haakten hierop in met salesuitingen waarin we een actieaanbod deden. Tot slot gebruikten we programmatic retargeting om mensen die interesse toonden naar het Beheerd Beleggen product te leiden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken