NLvoorelkaar Corona Campagne

NLvoorelkaar Corona Campagne

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
NLVOORELKAAR
Bureau
VEA, Fresh Bridge, UM Studio's, qontent matters, Lijm Amsterdam
Jaar
2020
Paginanummer
86

Winnaar 2020

Doelstelling

Tijdens de eerste coronagolf mensen die hulp nodig hebben koppelen aan mensen die hulp willen geven.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die behoefte heeft aan hulp of hulp wil geven.

Merkomschrijving

NLvoorelkaar is het grootste vrijwilligersplatform (170.000 deelnemers), waar vraag en aanbod mbt hulp samen komen.

Concept

Tijdens de 'intelligente lockdown' hadden veel mensen hulp nodig en wilden veel mensen ook hulp geven, maar er ontbrak een platform. NLvoorelkaar miste alleen naamsbekendheid. Tegelijk zaten onze sporthelden thuis en wilden zij ook helpen. Onze sporthelden zijn Nederland gaan aanmoedigen om zo iedereen aan te zetten tot actie. De campagne startte met het Nederlands Elftal en werd opgevolgd door een tweede campagne met Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen als ambassadeurs die allen één van de initiatieven binnen NLvoorelkaar hadden geadopteerd.

Media- en middelenstrategie

Een belangeloze samenwerking tussen verschillende bureaus (VEA), creatieven en media-exploitanten, waarbij een geïntegreerde campagne met TV, (D)OOH, Print, Display, PR, Social Media en Influencers (bekende nationale sporters) is neergezet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken