NK Tegenwindfietsen

ENECO / Being There

Bekijk deze campagne op pagina 130 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
ENECO
Titel
Energie
Bureau
Being There
Account
Being There
Copy
Being There
Art
Being There
Strateeg
Being There
Opdrachtgever
Erik van Engelen, Jolanda Ravenek, Enrico Damo, Juriaan Seveke
Fotografie
Arthur Mebius
In samenwerking met
Shivers en exPRtease
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ENECO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Being There
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Activatie en publiciteit rondom Eneco HollandseWind (met minimaal budget).

Doelgroep

Pers, potentiële deelnemers en de rest van Nederland.

Strategie/Concept

Het NK Tegenwindfietsen. Een nieuw, jaarlijks terugkerend evenement voor Eneco HollandseWind, om beleving (en daarmee merkonderscheid) toe te voegen aan zoiets ongrijpbaars als energie. Het NK is een individuele tijdrit over 8,5 kilometer op een fiets zonder versnellingen. De mens tegen de Hollandse wind op de meest iconische tegenwindplek: de Oosterscheldekering. Het was alleen wachten op minimaal windkracht 6 en de juiste windrichting. Om de tegenwindkoorts aan te wakkeren kreeg de wind de hoofdrol in onze wervings- en pr-campagne. Toen was het moment daar: We Kriehen Sturm! Het NK vond plaats op 15 december. Een doorslaand succes: qua enthousiasme bij de deelnemers (inclusief (oud-)topsporters) én de pers; we haalden een onwaarschijnlijk grote hoeveelheid pr en mediawaarde op.

Media- en middelenstrategie

Facebook en pr ondersteund met radio, print, non-spot (Veronica) en partnering.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen