NIVEA Jouw huid, onze zorg. Al 100 jaar.

NIVEA Jouw huid, onze zorg. Al 100 jaar.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Beiersdorf N.V. - NIVEA
Bureau
Draftfcb
Jaar
2011
Paginanummer
218

Nominatie 2011

Doelstelling

De merkcampagne voor NIVEA ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan dient twee doelen. De campagne moet de positie van NIVEA als huidexpert bevestigen maar bovenal moet de campagne mensen bewuster maken van de relatie die bijna iedereen, meestal al lang, met het merk NIVEA heeft.

Doelgroep

Hoewel NIVEA een merk voor de hele familie is, richt de campagne zich primair op vrouwen van 30 jaar en ouder met een uitgesproken interesse in lichaamsverzorging en gezinsleven.

Concept

De campagne laat zich omschrijven als een lofzang op de huid. Huid is ons belangrijkste orgaan, huid weerspiegelt onze emotie en ons welbevinden. Niet voor niets zeggen wij dat iemand lekker in zijn vel zit als hij zich goed voelt. De campagne claimt de rol van NIVEA in dat welbevinden en focust op aanraking van huid op huid. Een onvergelijkbare sensatie. Persoonlijk en van zeer dichtbij, of, zoals de titel van de campagne zegt: Skin to Skin. Na lancering wilden wij de doelgroep op een passende manier betrekken bij de campagne. Dit is "touching moments" geworden. Een activatiecampagne waarbij wij onze doelgroep hun vriendschap of liefde voor elkaar lieten uitdrukken met een skin to skin portretfoto. Dit gebeurde tijdens de promotietour van NIVEA; "Skin Tour" genaamd, waar huidadvies centraal stond, maar ook onverwacht in een bushokje voor het grote projectiescherm op het Rembrandt Plein in Amsterdam.

Media- en middelenstrategie

Met outdoor, print, tv en bannering heeft NIVEA zich van massabereik verzekerd. Om juist ook de persoonlijke relatie te benadrukken is de campagne afgetrapt via de fan pagina op Facebook en is de campagne tastbaar gemaakt met de "Skin Tour" en de spectacular/foto-abri. Voor gelukkige winnaars van diverse promotionele activiteiten beleefde de campagne een hoogtepunt in een VIP-treatment bij het concert van Rihanna wiens hit song California King Bed voor auditieve herkenning zorgt tijdens de hele campagne.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken