NiQuitin Clean Club Clinics

NiQuitin / Ideas for Brands

Bekijk deze campagne op pagina 375 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
NiQuitin
Titel
Nicotinevervanger
Bureau
Ideas for Brands
Account
Miranda Honselaar, Frans Mollen
Copy
Bas Korpel
Art
Gregor Wintgens
Strateeg
Frans Brand
Opdrachtgever
Jolanda de Gooijer, Guido Hallie, Marie Thérèse Nihot
RTV-producer
Karlijn Fiesler
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NiQuitin
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ideas for Brands
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Healthcare
Meer Healthcare inzendingen

Healthcare

Doelstelling

Activeren van het merk NiQuitin en generen van free publicity.

Doelgroep

Rokers die een stoppoging willen doen. Cold-turkey stoppers. Mannen en vrouwen in de leeftijd van 25-55 jaar.

Strategie/Concept

Door sporters bewust te maken van het feit dat roken en sport niet samen gaan wordt het merk NiQuitin geactiveerd. De meeste rokers proberen nog steeds op de moeilijke manier te stoppen met roken: zonder hulpmiddel. In de sportwereld is het heel normaal en effectief om je te laten begeleiden door een coach om je doel te bereiken. Dit geldt ook voor stoppen met roken. Het gebruik van een hulpmiddel verdubbelt de kans op een succesvolle stoppoging. NiQuitin is het hulpmiddel én de coach om rustig en gecontroleerd te stoppen met roken. Door het creëren van een rookvrije kantine maken clubs kans op het winnen van een sportclinic van hun favoriete sportheld.

Media- en middelenstrategie

De actiesite www.cleanclubclinics is het communicatieplatform. Alle mediamiddelen hebben als doel de consument naar deze site te trekken: TV (commercial, item Shownieuws) POS materiaal, advertenties, merchandising.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen