Night Fall

HET NATIONALE BALLET / &samhoud media

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 360 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HET NATIONALE BALLET
Bureau
&samhoud media
Account
Jip Samhoud
Art
Peter Leung
Strateeg
Marijn Korver
Opdrachtgever
Sandra Eikelenboom
Editor
Daan Viegas Damas, Lino Vasily Stratmann
Muziek
Robin Rimbaud, Pieter van Loenen
RTV-producer
Maartje Brünken
In samenwerking met
Chester Music, Amp.Amsterdam, Little Chicken Game Company
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HET NATIONALE BALLET
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van &samhoud media
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Het promoten van Het Nationale Ballet en aanspreken van een grotere doelgroep.

Doelgroep

Potentiële bezoekers van Het Nationale Ballet.

Strategie/Concept

In Night Fall werd de klassieke kunst van ballet gecombineerd met innovatieve technologie in een virtual reality (VR) film waarin de kijker zich te midden van de dansers bevindt. De kijker is onderdeel van de choreografie en ervaart zo ballet op een revolutionaire wijze. De choreografie werd speciaal ontwikkeld voor een 360॰ beleving en uitgevoerd door de sterdansers van Het Nationale Ballet. Night Fall bevat stereoscopisch beeld en een spatial sound design voor een optimale immersieve VR beleving.

Media- en middelenstrategie

VR maakt vertoning van Night Fall mobiel en op grote schaal verspreidbaar. Het bereikte zo niet alleen potentiële maar ook bestaande balletliefhebbers. De première vond plaats op de Uitmarkt, wat lovende reacties en stijgende kaartverkoop teweegbracht. Night Fall is 's werelds eerste ballet speciaal voor VR gemaakt en genereerde daardoor veel gratis publiciteit.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen