Nieuwe TV Propositie

Nieuwe TV Propositie

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Ziggo
Bureau
DDB Groep
Jaar
2011
Paginanummer
138

Doelstelling

Ziggo zette in 2011 de nieuwe standaard in televisiekijken, omdat het gelooft dat Digitale TV, HD en Interactieve TV de toekomst worden. Deze diensten zitten daarom sinds 1 september 2011 standaard in de tv-abonnementen van Ziggo. Hierdoor veranderde het tv-aanbod voor alle klanten. Om deze reden was er behoefte aan een uitgebreide voorlichtingscampagne, waarmee we klanten enerzijds goed konden informeren en anderzijds enthousiasmeren voor de nieuwe propositie.

Doelgroep

De doelgroep bestond uit de analoge tv-klanten en de digitale tv-klanten van Ziggo, ruim 3 miljoen huishoudens. Om de uitbreiding van het aantal HD-zenders en interactieve diensten mogelijk te maken, is het analoge aanbod iets teruggebracht. Voor beide doelgroepen gold dat zij goed geïnformeerd moesten worden over deze nieuwe verandering. Om vervolgens begrip en enthousiasme te creëren.

Concept

Om zo veel mogelijk begrip voor deze tv-verandering te creëren, hebben we de boodschap verteld vanuit de historische context. Want dit is niet de eerste verandering in de tv-geschiedenis, sinds we met de zwart-wit beeldbuis zijn begonnen. Nu wordt Digitale TV de standaard en dat is weer even omschakelen. En zo zetten we deze verandering neer als een even natuurlijke en als logische stap in de geschiedenis van televisie. Voor de tv-kijker misschien wel even wennen, maar ingewikkeld is het niet. Het is gewoon weer even omschakelen. En daarmee creëert de campagne de juiste context om de boodschap te vertellen.

Media- en middelenstrategie

De TV-propositie campagne heeft de vorm van een voorlichtingscampagne. Via de inzet van tv en print is de campagne met de centrale boodschap 'Digitale TV wordt de standaard. Het is weer even omschakelen' afgetrapt. Vervolgens is er een breed palet van middelen ingezet om de digitale en analoge klant zo goed mogelijk te informeren. Via gepersonaliseerde DM's en een uitgebreid informatiemagazine, verstuurd aan alle klanten, de website evenomschakelen.nl en een breed pakket voorlichtingsmaterialen voor de retail.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken