Nieuwe Tijden

Nieuwe Tijden

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
GVB
Bureau
The Odd Shop
Jaar
2018
Paginanummer
188

Doelstelling

Informeer alle doelgroepen over de wijzigingen in het hele OV-netwerk van GVB.

Doelgroep

(Potentiële) reizigers van GVB en alle inwoners van groot Amsterdam, maar ook potentiële reizigers buiten de stad.

Merkomschrijving

GVB is door en door Amsterdam. Al sinds 1900 verzorgen ze het openbaar vervoer in deze prachtige stad.

Concept

Met de komst van de Noord/Zuidlijn werd óók het hele Amsterdamse OV-netwerk compleet veranderd. Nieuwe vertrektijden zorgen voor nieuwe ochtendrituelen. Nieuwe metrostations zorgen voor nieuwe ingangen naar de stad. En buurten komen dichter bij elkaar doordat reizigers sneller van Noord naar Zuid kunnen. Reizigers gaan dus anders bewegen dan reizigers gewend zijn. Hierdoor verandert de stad. Kortom; 'Er breken nieuwe tijden aan voor Amsterdam.' Een thema dat we uitrolden in verschillende fases. Van massa tot maatwerk. Fase 1 richten we ons tot de buurten in Amsterdam. Fase 2 spraken we verschillende doelgroepen aan. En in fase 3 werd het persoonlijker. Vlak voor de opening werd de krant 'Nieuwe Tijden' huis aan huis verspreid. Een krant met alles over het vernieuwde OV-Netwerk. Voor inwoners net buiten Amsterdam werd de campagne uitgerold in middelen van collega vervoerders. Door deze aanpak namen we onze doelgroep stap voor stap mee in de voorbereiding en brachten we de boodschap steeds dichterbij. Ook hielden we rekening met de vakantiegangers. Op deze manier kwamen onze reizigers niet voor onaangename verrassingen te staan. De overstap naar het nieuwe OV-netwerk verliep mede door de campagne zonder grote problemen. En dat is best bijzonder. Wanneer je bedenkt dat dit de grootste verandering is sinds we afscheid namen van de paardentram.

Media- en middelenstrategie

Nieuwe tijden werd thematisch geïntroduceerd d.m.v. advertenties en outdoor dat per stadsbuurt anders was. In de tweede en derde fase werd gebruik gemaakt van print, outdoor en een unieke krant die huis aan huis werd verspreid in Amsterdam. Ook waren er de eigen middelen van GVB zoals digitale schermen, posters en bestickering op tram, bus en veer. Social advertising en banners op 9292.nl werden tijdens de hele campagne ingezet. Daarnaast werd de campagne uitgerold via middelen van collega vervoerders Connexion en EBS.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken