Nieuwe, schonere waterwereld

Nieuwe, schonere waterwereld

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ASN BANK
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2019

Winnaar 2019

Doelstelling

Het gaat goed met ASN Bank. Steeds meer mensen weten de duurzame bank te vinden, in 2018 af en toe geholpen door een schandaal van hun eigen bank. In 2019 wil ASN Bank deze groei overtreffen vanuit eigen kracht: van het alternatief naar een bewuste keuze.

Doelgroep

De groei moet vooral komen van de gemaksduurzamen: mensen die heus wel willen kiezen voor duurzaamheid, zolang het niet te veel geld of moeite kost. De doelgroep komt pas in beweging zodra duurzaamheid tastbaar is en dichtbij komt. Tegelijkertijd gelooft deze groep sterk dat innovatieve ideeën de wereld kunnen verduurzamen. Liever een stap vooruit dan back to basics.

Strategie/Concept

We laten ons inspireren door de wereldberoemde World Press Photo van een zeepaardje dat rondzwemt met een wattenstaafje. Het maakt pijnlijk zichtbaar dat wij mensen met onze voorliefde voor goedkope, plastic wegwerpspullen de wereld vervuilen. Met het PVC-Paardje als aanvoerder laten we zien dat ASN Bank niet alleen droomt van een nieuwe, schonere wereld, maar zich daar ook keihard voor inzet. De volledig geïntegreerde communicatie-aanpak speelt zich geheel onder water af, waarbij we laten zien dat we met nieuwe, duurzame oplossingen de wereld daadwerkelijk schoner maken.

Media- en middelenstrategie

In de Touch laag raken we een emotionele snaar met een romantische fabelvertelling die laat voelen dat ASN Bank de strijd aan gaat met de wegwerpwereld. In de Tell laag maken we dit concreet met content op social en eigen kanalen over inspirerende bedrijven waar ASN Bank in investeert. Daarnaast stimuleren we de doelgroep om zelf een steentje bij te dragen op het eigen duurzaamheidsfestival ACT. En door de waterkwaliteit in Nederland te helpen meten via de activatie 'Vang de Watermonsters'. Met de ASN Wereldprijs boosten we jong ondernemerstalent met baanbrekende innovatieve ideeën. In de sell-laag koppen we de opgebouwde overweging in met productgedreven communicatie via radio en digital (OLV, Search, Social), met rollen voor fabeldieren zoals de Niet-Zo-Lekkerbek (beleggen) en het Zeepaardenpaartje (hypotheken).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken