Nieuwe Dienstregeling

RET / Pluspoint

Bekijk deze campagne op pagina 117 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
RET
Titel
Openbaar vervoer
Bureau
Pluspoint
Account
Marcel Verbakel, Deborah Aartsen
Copy
Serge van Marion
Art
Eric van Tatenhoven
Strateeg
Marcel Ravenswaaij
Opdrachtgever
Liesbeth van Amerongen, Nicolette Arenz, Maurice Lenferink
Fotografie
Erik Hijweege
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RET
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Pluspoint
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Bekendmaken aan de reizigers, die gebruik maken van het openbaar vervoer van de RET dat de dienstregeling gewijzigd is en hen aanzetten na te gaan of dat ook van invloed is op zijn/haar reisgedrag.

Doelgroep

Iedereen in Rotterdam en omstreken die gebruik maakt van bus, tram of metro van de RET.

Strategie/Concept

De reiziger centraal stellen en de zakelijke boodschap/mededeling op een down to earth/rotterdamse manier communiceren. Laat het gevoel van de campagne aansluiten bij de ontwikkeling van de RET zelf die volop in beweging is. Met o.a nieuwe voertuigen, de testfase van de OV chipkaart, het plaatsen van toegangspoortjes in de metro om zwartrijden tegen te gaan.

Media- en middelenstrategie

Het accent ligt in en rondom het openbaar vervoer, dus midden in de doelgroep. O.a. postering in de metrostations en bushokjes, leaflets en posters in de bus, tram en metro. Additioneel is een bannercampagne gevoerd op OV 9292 (reisplanner), narrow casting in de RET service winkel en inzet van lokale huis aan huis bladen voor de incidentele reizigers.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen