Nieuwe Dienstregeling

Nieuwe Dienstregeling

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
RET
Bureau
Pluspoint
Jaar
2007
Paginanummer
117

Doelstelling

Bekendmaken aan de reizigers, die gebruik maken van het openbaar vervoer van de RET dat de dienstregeling gewijzigd is en hen aanzetten na te gaan of dat ook van invloed is op zijn/haar reisgedrag.

Doelgroep

Iedereen in Rotterdam en omstreken die gebruik maakt van bus, tram of metro van de RET.

Concept

De reiziger centraal stellen en de zakelijke boodschap/mededeling op een down to earth/rotterdamse manier communiceren. Laat het gevoel van de campagne aansluiten bij de ontwikkeling van de RET zelf die volop in beweging is. Met o.a nieuwe voertuigen, de testfase van de OV chipkaart, het plaatsen van toegangspoortjes in de metro om zwartrijden tegen te gaan.

Media- en middelenstrategie

Het accent ligt in en rondom het openbaar vervoer, dus midden in de doelgroep. O.a. postering in de metrostations en bushokjes, leaflets en posters in de bus, tram en metro. Additioneel is een bannercampagne gevoerd op OV 9292 (reisplanner), narrow casting in de RET service winkel en inzet van lokale huis aan huis bladen voor de incidentele reizigers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken