NIEUWE CUP-A-SOUP, MET MEER SMAAK EN MEER GEVOEL GEMAAKT

NIEUWE CUP-A-SOUP, MET MEER SMAAK EN MEER GEVOEL GEMAAKT

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2009
Paginanummer
266

Doelstelling

Awareness creëren voor vernieuwde Cup-a-Soup.

Doelgroep

Down-to-earth mensen met een actief leven. Van studenten tot managers, van huisvrouwen tot kinderen.

Concept

In een jaar waarin de crisis hard toeslaat en bedrijven ten prooi zijn gevallen aan hebzucht, bonussen en de graaicultuur, is er niemand die opstaat en verantwoordelijkheid neemt. Cup-a-Soup wel. Jarenlang heeft Cup-a-Soup managers scherper en alerter gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Daarom biedt Cees Jan Blom namens Cup-a-Soup welgemeende excuses aan. Om deze woorden kracht bij te zetten komt hij met nieuwe Cup-a-Soup: zonder kunstmatige smaakstoffen en met de allerlekkerste ingrediënten. Met meer smaak en meer gevoel gemaakt. Een Cup-a-Soup die klaar is voor een nieuwe tijd, een tijd waarin we weer onze gevoelige kant kunnen laten zien. Het is Cees Jan zijn persoonlijke missie om het bedrijfsleven gevoeliger te maken (en meer soep te verkopen uiteraard). Daarom is hij via Facebook, Twitter en YouTube een campagne gestart waarin hij zijn beslommeringen deelt met het publiek. En met succes, want meer en meer zien we dat het bedrijfsleven zich van een gevoelige kant laat zien. Zo geeft een directie de bonussen weg aan kinderboerderij Het Geitje en is een andere manager meer geïnteresseerd in de moeder van de boekhouder dan in de kwartaalcijfers. Wat nieuwe Cup-a-Soup allemaal wel niet bewerkstelligt.....

Media- en middelenstrategie

Cees Jan Blom heeft eerst 2 weken via televisie zijn excuses aangeboden. Daarnaast plaatste hij een dagbladadvertentie (o.a. in het Financieel Dagblad) met dezelfde boodschap. Via Facebook en Twitter deelde hij zijn beslommeringen met het publiek. Op YouTube plaatste hij webcamfilmpjes met gevoelige commentaren. Daar liet hij ook zien hoe hij op de Amsterdamse Zuidas Cup-a-Soup uitdeelde aan bankiers. En in online banners gaf hij realtime commentaar op het nieuws. Vervolgens zagen we de gevolgen van al deze gevoeligheid terug op televisie via een tweetal commercials. Tenslotte werden radio en outdoor ingezet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken