NIEUWE CUP-A-SOUP, MET MEER SMAAK EN MEER GEVOEL GEMAAKT

Unilever / TBWANEBOKO

Bekijk deze campagne op pagina 266 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Unilever
Titel
Vernieuwde Cup-a-Soup
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Danny van de Wetering, Charon Boumann, Danielle Jonk, Mirjam Hoeksma
Copy
Ernst Jan van Rossen, Floris Hulsmann, Tomas Rouw
Art
Matthijs Slot, Stephan Gonnissen, Ruben van Nimwegen
Strateeg
Wim Jan Zijlstra, Nils Verlaat
Opdrachtgever
MAAIKE ZWAAN, DEBORA VAN DER ZEE
Film/Productiemaatschappij
Bonkers
Editor
Offline - Teun Rietveld; online - Jan v/d Laar (AVP) 575
RTV-producer
Lotte de Rooij
Fotografie
Jaap Vliegenthart
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Awareness creëren voor vernieuwde Cup-a-Soup.

Doelgroep

Down-to-earth mensen met een actief leven. Van studenten tot managers, van huisvrouwen tot kinderen.

Strategie/Concept

In een jaar waarin de crisis hard toeslaat en bedrijven ten prooi zijn gevallen aan hebzucht, bonussen en de graaicultuur, is er niemand die opstaat en verantwoordelijkheid neemt. Cup-a-Soup wel. Jarenlang heeft Cup-a-Soup managers scherper en alerter gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Daarom biedt Cees Jan Blom namens Cup-a-Soup welgemeende excuses aan. Om deze woorden kracht bij te zetten komt hij met nieuwe Cup-a-Soup: zonder kunstmatige smaakstoffen en met de allerlekkerste ingrediënten. Met meer smaak en meer gevoel gemaakt. Een Cup-a-Soup die klaar is voor een nieuwe tijd, een tijd waarin we weer onze gevoelige kant kunnen laten zien. Het is Cees Jan zijn persoonlijke missie om het bedrijfsleven gevoeliger te maken (en meer soep te verkopen uiteraard). Daarom is hij via Facebook, Twitter en YouTube een campagne gestart waarin hij zijn beslommeringen deelt met het publiek. En met succes, want meer en meer zien we dat het bedrijfsleven zich van een gevoelige kant laat zien. Zo geeft een directie de bonussen weg aan kinderboerderij Het Geitje en is een andere manager meer geïnteresseerd in de moeder van de boekhouder dan in de kwartaalcijfers. Wat nieuwe Cup-a-Soup allemaal wel niet bewerkstelligt.....

Media- en middelenstrategie

Cees Jan Blom heeft eerst 2 weken via televisie zijn excuses aangeboden. Daarnaast plaatste hij een dagbladadvertentie (o.a. in het Financieel Dagblad) met dezelfde boodschap. Via Facebook en Twitter deelde hij zijn beslommeringen met het publiek. Op YouTube plaatste hij webcamfilmpjes met gevoelige commentaren. Daar liet hij ook zien hoe hij op de Amsterdamse Zuidas Cup-a-Soup uitdeelde aan bankiers. En in online banners gaf hij realtime commentaar op het nieuws. Vervolgens zagen we de gevolgen van al deze gevoeligheid terug op televisie via een tweetal commercials. Tenslotte werden radio en outdoor ingezet.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen