NIETS IS VANZELFSPREKEND

NIETS IS VANZELFSPREKEND

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
DE VOLKSKRANT
Bureau
Headline communication
Jaar
2005
Paginanummer
110

Doelstelling

De Volkskrant positioneren als eigenzinnig en onconventioneel merk, dat zijn zelfbewuste lezers/klanten betrokken houdt en uitdaagt, zodat zij zelf betere keuzes kunnen maken.

Doelgroep

De Volkskrant lezer: zelfbewust en durft zich kwetsbaar op te stellen. Individualistisch, maar betrokken. Wil zich blijven ontwikkelen en is jong van geest. Wil geprikkeld en uitgedaagd worden. Kerndoelgroep: mannen en vrouwen tot 35/40 jaar.

Concept

De flexibele campagne dient zowel actiematige als zuiver thematische, positionerende doelen. Naast bijlagen komen digitale diensten aan bod. Ook worden alle relevante commerciële doelgroepen bediend: abonnees, losse kopers en adverteerders. En de campagne is flexibel in verschijningsvorm: above en below, offline en online.

Media- en middelenstrategie

Tv genereert breed bereik; print gaat in op specifieke katernen en digitale diensten, waar mogelijk met stills uit de tv-spot. Als kick-off liep twee weken een lange tv-spot, gevolgd door verkorte versies, in-paper ads en actiematige spots op radio.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken