Niemand

Nuon / N=5

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 92 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Nuon
Titel
Energie
Bureau
N=5
Account
Brigitte Kuijpers, Nicole Florêncio
Copy
Bies Vermeulen, Romke Oortwijn
Art
Sebastiaan Kenter, Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
Ilse Lasschuijt, Susanne Damen
Film/Productiemaatschappij
Czar (regisseur: Joe Vanhoutteghem, producer: Willem Bos)
Editor
Dieter Diependaele
Muziek
MassiveMusic
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Thirza Schaap
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nuon
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

De onderscheidingskracht van Nuon als mentaal marktleider verder versterken door het voortouw te nemen in het maatschappelijke belang om energieverspilling tegen te gaan. En daarmee tegelijkertijd kwalitatief tegenwicht te bieden tegen de prijsvechters.

Doelgroep

Alle Nederlandse huishoudens die waarde hechten aan milieu en portemonnee. Licht accent op bovenkant van de markt (mensen met koopwoningen).

Strategie/Concept

'Niemand houdt van energieverspilling.' Dat is de kerngedachte van de campagne. Nuon positioneert zich al sinds 2008 als expert en adviseur die actief bijdraagt aan het efficiënter omgaan met energie door mensen te helpen slimmer om te gaan met energie zonder in te leveren op comfort. Toch verspillen we in Nederland nog altijd 30% van alle energie. Hier heeft niemand wat aan. Dit inzicht is creatief vertaald naar 'Niemand', die in deze campagne letterlijk een gezicht krijgt. Want 'Niemand' verspilt graag energie. Toch? 'Niemand' laat dit zien door herkenbare voorbeelden van onze dagelijkse verspilling concreet in beeld te brengen. Hiermee benadrukt Nuon op een impactvolle manier dat energie verspillen zinloos is. De campagne houdt de mensen op een sympathieke manier een spiegel voor. Aansluitend biedt Nuon concrete oplossingen om verspilling tegen te gaan: VerspillingsCheck, HR-ketels en Isolatie.

Media- en middelenstrategie

Gekozen is voor een brede middelenmix. Televisie is het hoofdmedium. Televisie heeft voor Nuon bewezen absoluut het meest effectieve en efficiënte medium te zijn om mentaal leiderschap uit te stralen. Nuon kiest voor een gevoel van continue aanwezigheid, juist ook om tegenwicht te bieden aan burststrategieën van prijsvechters in de markt. Outdoor fungeerde als secundair medium om zichtbaarheid te vergroten. Dit werkte supportive aan tv. Print, radio, tag-ons op tv, online en dm werden gericht ingezet om concrete productoplossingen te communiceren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen