Niemand

Niemand

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Nuon
Bureau
N=5
Jaar
2010
Paginanummer
92

Winnaar 2010

Doelstelling

De onderscheidingskracht van Nuon als mentaal marktleider verder versterken door het voortouw te nemen in het maatschappelijke belang om energieverspilling tegen te gaan. En daarmee tegelijkertijd kwalitatief tegenwicht te bieden tegen de prijsvechters.

Doelgroep

Alle Nederlandse huishoudens die waarde hechten aan milieu en portemonnee. Licht accent op bovenkant van de markt (mensen met koopwoningen).

Concept

'Niemand houdt van energieverspilling.' Dat is de kerngedachte van de campagne. Nuon positioneert zich al sinds 2008 als expert en adviseur die actief bijdraagt aan het efficiënter omgaan met energie door mensen te helpen slimmer om te gaan met energie zonder in te leveren op comfort. Toch verspillen we in Nederland nog altijd 30% van alle energie. Hier heeft niemand wat aan. Dit inzicht is creatief vertaald naar 'Niemand', die in deze campagne letterlijk een gezicht krijgt. Want 'Niemand' verspilt graag energie. Toch? 'Niemand' laat dit zien door herkenbare voorbeelden van onze dagelijkse verspilling concreet in beeld te brengen. Hiermee benadrukt Nuon op een impactvolle manier dat energie verspillen zinloos is. De campagne houdt de mensen op een sympathieke manier een spiegel voor. Aansluitend biedt Nuon concrete oplossingen om verspilling tegen te gaan: VerspillingsCheck, HR-ketels en Isolatie.

Media- en middelenstrategie

Gekozen is voor een brede middelenmix. Televisie is het hoofdmedium. Televisie heeft voor Nuon bewezen absoluut het meest effectieve en efficiënte medium te zijn om mentaal leiderschap uit te stralen. Nuon kiest voor een gevoel van continue aanwezigheid, juist ook om tegenwicht te bieden aan burststrategieën van prijsvechters in de markt. Outdoor fungeerde als secundair medium om zichtbaarheid te vergroten. Dit werkte supportive aan tv. Print, radio, tag-ons op tv, online en dm werden gericht ingezet om concrete productoplossingen te communiceren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken