Nickelodeon – Slijm je Klas

Nickelodeon – Slijm je Klas

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
MTV Networks - Nederland
Bureau
Lemz
Jaar
2010
Paginanummer
511

Nominatie 2010

Doelstelling

Maak onze relevantie en marktleiderschap zichtbaar buiten onze kanalen.

Doelgroep

Basisschoolkinderen en ouders

Concept

In een tijd van citotoetsen en hyper parenting, ligt de relevantie van Nickelodeon in het minder serieus maken van de wereld om ons heen. Slimen blijkt hiervoor het ideale middel. Nickelodeon slimet vaker mensen, maar altijd in de context van een TV-format. Nu brengen we het slimen naar de schoolklas. Omdat dit het centrum is van het kinderleven en ook omdat school best nóg leuker kan.

Media- en middelenstrategie

Kinderen kunnen hun klas via Nickelodeon.nl en een speciale Hyves-pagina aanmelden om geslimed te worden. De intelligentie van de campagne is dat we de kids vervolgens via guerrilla, non-spot en advertising helpen en stimuleren om zelf stemmen te gaan werven bij klasgenoten, buren, ouders en familie. De winnende klas wordt geslimed en de beelden getoond op Nickelodeon.Resultaat: 1.732.170 views op Hyves, 9.410 klassen geven zich op, met gemiddeld 11 klasgenoten en 64.376 mensen brengen hun stem uit.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken