Nespresso Vertuo – Voor Grootse Koffiemomenten

Nespresso Vertuo – Voor Grootse Koffiemomenten

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
NESPRESSO NEDERLAND
Bureau
UM Nederland & YUNE
Jaar
2020
Paginanummer
271

Doelstelling

Opvallen met het revolutionaire Vertuo systeem. Daarmee nieuwe Nespresso gebruikers aan ons binden.

Doelgroep

Randstedelijke koffieliefhebber van 25-34 jaar: kwaliteit is belangrijk in hun koffiekeuze.

Merkomschrijving

Nespresso zet al jarenlang de standaard in premium coffee quality voor thuis en op het werk. Dit jaar kwam Nespresso met een revolutionair nieuw systeem: Vertuo.

Concept

In de campagne 'Voor grootse koffiemomenten' wordt ieders persoonlijke koffievoorkeur erkend. De variatie aan smaken en kopgrootte die Vertuo biedt, staat centraal.

Media- en middelenstrategie

Naast een introductieoffensief in ATL media (Online, Radio, OOH & TV), vormt de bewijsvoering rondom de USP variatie de grootste uitdaging. We ontwikkelden een creatief content concept waarin een selectie van beeldend kunstenaars een artist impression ontwikkelt van de Vertuo productvideo. De 5 artiesten en de door hen gemaakte video's en achtergrondvideo's vormen de brandstof voor partnerships met een verschillende lifestyle en nieuws platforms, van Esquire en Elle tot aan NU.nl. Seeding via stories, live video, social ads en true-view video's zorgen voor maximale zichtbaarheid en propositie-awareness
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken