NESCAFÉ The Empty Label

NESCAFÉ The Empty Label

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
NESCAFÉ
Bureau
Accenture Interactive
Jaar
2021
Paginanummer
256

Doelstelling

Nescafé positioneren als een verantwoord koffiemerk. Er is geen koffieproducent die meer doet voor - en impact heeft op - de koffieboeren en hun omgeving dan Nescafé, alleen is dit momenteel niet bekend bij de consument.

Doelgroep

Nederlandse Nescafé en Nescafé Dolce Gusto drinkers.

Merkomschrijving

NESCAFÉ is ’s werelds favoriete koffiemerk, met meer dan 80 jaar ervaring in het produceren van hoogwaardige koffie op een duurzame manier.

Concept

Nederlands consumenten staan sceptisch tegenover grote bedrijven die over zichzelf praten. Daarom besloot Nescafé niets te zeggen en de koffieboeren het woord te laten doen. De labels van hun bestverkopende producten werden tijdelijk blanco. Dat viel op in de supermarkt. We nodigden boeren uit om hun eigen label te maken. Met hun eigen design en het belangrijkst: hun eigen verhaal. Door de QR-code op het label te scannen, konden consumenten in augmented reality door honderden labels van echte koffieboeren bladeren.

Media- en middelenstrategie

De lege labels met AR waren onze hoofduiting. Daarnaast werkten we met een mix van korte online video’s, social posts en print om consumenten over onze tijdelijke verpakking te vertellen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken