Nergens anders krijg je meer

Nergens anders krijg je meer

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
UPC NEDERLAND
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2013
Paginanummer
166

Doelstelling

Behoud huidige klanten en overtuig potentiële klanten ervan dat het 3-play (tv, internet en telefonie) pakket van UPC substantieel meer biedt dan elke andere 3-play aanbieder.

Doelgroep

Consumenten die nu een 3-play pakket hebben bij een van de KPN-merken en daarnaast eigen UPC-klanten die vooral in glasvezelgebieden verleid worden tot het afnemen van 3-play glasvezelpakketten bij concurrenten.

Concept

UPC is de provider die meer biedt voor hetzelfde geld dan de concurrent. Dat 'meer' wordt in de campagne in overtreffende trap neergezet. In het eerste gedeelte van de campagne staat de explosie van de UPC-doos symbool voor meer content, meer internetsnelheid en meer kwaliteit. In de fase die hierop volgt, laten we de betekenis van het 'meer' zien. Op tv zien we de emotionele benefit van 'meer' terwijl andere middelen de functionele benefit opspelen door het 'meer' ten opzichte van concurrenten te laten zien.

Media- en middelenstrategie

Om deze campagne sterk in de markt te zetten, is er een plan ontwikkeld waarbij de focus lag op het creëren van awareness en impact. Tv was hierbij het hoofdmedium, waarbij gebruik is gemaakt van een 30 sec. commercial die de belofte 'Nergens anders krijg je meer' laadt. Daarnaast zijn er drie 35 sec. commercials met Johnny de Mol ingezet die het overduidelijke bewijs hiervoor leveren. Om de campagne met het oog op awareness en sales extra kracht bij te zetten, is gekozen voor de inzet van radio, print, een hard vergelijkende onlinecampagne, out of home, dm, POS en fieldmarketingacties.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken