Nergens aan vastzitten

Nergens aan vastzitten

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
KPN Internet
Bureau
Lowe & Draftfcb
Jaar
2007
Paginanummer
296

Doelstelling

Als internetprovider dien je jezelf te onderscheiden in de overvolle en onoverzichtelijke internetmarkt. Het Net is daarom met een vernieuwende propositie gekomen: ‘nergens aan vastzitten’. De bewijsvoering hiervan is: simpel internet zonder jaarcontract (dus: opzeggen wanneer je wilt!) en zonder verplichte extra’s. Hiermee bewijst Het Net dat het een no-nonsense internetprovider is. Daarnaast was de communicatiedoelstelling het creëren van een positieve houding ten aanzien van Het Net door bij de consument mogelijk wantrouwen weg te nemen.

Doelgroep

‘Gewone Nederlanders’, veelal gezinnen. Geen voorlopers, voorzichtig als het om iets nieuws gaat, maar willen wel mee met de tijd. Prijsbewust en onzeker over overstappen. Ze hebben een wantrouwen ten aanzien van de diverse internetaanbieders, omdat ze niet precies weten waarvoor ze betalen, hoe lang ze aan het contract vastzitten en of het allemaal wel werkt.

Concept

De propositie ‘nergens aan vastzitten’ vertelt dat er geen drempel is om het product te proberen. De communicatie blaakt van zelfvertrouwen, wat aanstekelijk werkt: TVC Het Net gelooft in zijn eigen product. ‘Nergens aan vastzitten’ is consistent doorvertaald naar alle media en middelen. Voor goede branding en herkenbaarheid is ‘Fred van Het Net’ in zijn paarse pak weer ingezet. Deze property heeft zich ontwikkeld van een salesman-pur-sang tot een meer sympathieke ‘aangever’. Hij heeft daarmee aan populariteit gewonnen. Het Net is door deze campagne de op één na grootste breedbandaanbieder geworden, terwijl het niet de goedkoopste is.

Media- en middelenstrategie

Gezien de doelgroep van Het Net is tv nog altijd een uitstekend medium voor breed bereik en een goede boodschapoverdracht. De campagne is daarom gelanceerd via tv, maar uitgewerkt in een 360° campagne, waarbij de boodschap per middel op een toepasselijke, maar consistente manier is doorvertaald. Radio, bannering, POS, bussen, een online actieplatform en dag- en huis-aan-huisbladen zijn ingezet voor een optimale synergie tussen thema en activatie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken