Neem je tv lekker mee, met Ziggo GO.

Neem je tv lekker mee, met Ziggo GO.

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
ZIGGO
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
474

Nominatie 2018

Doelstelling

Met Ziggo GO kijk je overal tv met je laptop, tablet of mobiel. Deze dienst is gratis voor Ziggo-klanten. Klanten die Ziggo GO gebruiken, zijn hier blij mee, wat zorgt voor een hogere klanttevredenheid (NPS) en minder churn. Meer dan de helft van de Ziggo-klanten kent deze dienst alleen nog niet of is niet goed op de hoogte van de mogelijkheden. Doelstelling van de campagne is dan ook om de bekendheid en het gebruik van Ziggo GO te vergroten.

Doelgroep

Ziggo-klanten die Ziggo GO nog niet kennen of gebruiken: ruim twee miljoen klanten. De wat meer traditionele (lineaire) kijkers met vaste kijkgewoonten. Zij zien de relevantie om de dienst te gaan gebruiken onvoldoende.

Merkomschrijving

Ziggo zorgt dat alles waar je plezier aan beleeft bij je komt, onmiddellijk, altijd en overal. Ziggo GO is een sterke bewijsvoering van de merkbelofte.

Concept

Uit onderzoek blijkt dat de doelgroep graag Nederlandse televisie kijkt op vakantie. En in de zomer zijn er tal van live evenementen die je niet wilt missen, zoals WK voetbal, Tour de France en Formule 1. Deze insight koppelen we aan de actualiteit van de veranderde EU-wetgeving: tot voor kort kon je geen Nederlandse tv kijken in het buitenland, maar sinds 1 april 2018 kan dit wel in EU-landen. De zomervakantie gebruiken we als moment, door als eerste provider op deze actualiteit in te spelen. We koppelen Ziggo GO aan relevante kijkmomenten in de vakantie, zoals live sport. Dit vertalen we in de belofte: 'Neem je tv lekker mee, met Ziggo GO. Ook op vakantie in de EU.' Met de Ziggo Buurmannen brengen we de belofte tot leven en zorgen we voor consistentie in de verhaallijnen.

Media- en middelenstrategie

De doelgroep kunnen we op basis van data en targeting bereiken. Hierdoor vergroten we de relevantie door in te spelen op de verschillende kijkbehoeftes en interesses. We hebben daarmee zeer gesegmenteerd de doelgroep weten te bereiken met 98 varianten aan relevante vormen van creaties binnen het big idea, gebaseerd op o.a. leeftijd, interesses, voorkeur voor content/sport en productgebruik. Radio en tv gebruiken we om de bekendheid te vergroten, online targeting (display, social, online video) en een-op-eencommunicatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken