NEED FOR SPEED SHIFT BANNER TOURNAMENT

Electronic Arts / NRG3

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 546 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Electronic Arts
Titel
Need for Speed SHIFT
Bureau
NRG3
Account
Lourens Keers
Copy
Jesse Ridder
Art
Frank Schippers (CD), Hans Kleinenberg (design), Mark Gerritzen (flash)
Strateeg
Brego Keller
Opdrachtgever
FERRY BRANDS
Editor
Pieter Sneep
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Electronic Arts
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van NRG3
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Verhoog de awareness en koopintentie voor de racegame Need for Speed SHIFT.

Doelgroep

Mannen 16-35.

Strategie/Concept

We geven de doelgroep een optimaal voorproefje van de game met de Need For Speed SHIFT banner tournament: een reeks interactieve banners waarin bezoekers van populaire auto-, race-, sport- en gamewebsites realtime tegen elkaar kunnen racen. Elke race bestaat voor 100% uit in-game footage en stelt het reactievermogen van de spelers op de proef: Think Fast Drive Faster.

Media- en middelenstrategie

Door de banners op auto-, race-, sport- en gamewebsites te plaatsen bereikten we een brede doelgroep. Spelers werden na elke race doorverwezen naar het circuit op de volgende website om zo het toernooi te voltooien. Hierdoor werd de aandacht van de doelgroep geruime tijd vastgehouden, wat resulteerde in een gemiddelde interactietijd van 2,5 minuten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen