Nederland wordt steeds slimmer.

Nederland wordt steeds slimmer.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Leidse Onderwijsinstellingen
Bureau
N=5
Jaar
2011
Paginanummer
103

Nominatie 2011

Doelstelling

Versterk de kwaliteitsperceptie van het merk LOI.

Doelgroep

Mensen van 20 tot 40 jaar die naast een druk leven verder willen leren, met name op hbo-niveau.

Concept

LOI is dé opleider van Nederland omdat niemand méér opleidingen aanbiedt en zij jaarlijks meer dan 100.000 mensen opleidt, waaronder 20.000 hbo-studenten. Alleen de LOI kan daarom claimen dat zij Nederland slimmer maakt. Sinds 2009 wordt dit op een impactvolle manier gecommuniceerd. Hiermee heeft de LOI zich gepositioneerd als kwaliteitsleider in de markt voor afstandsonderwijs. In 2011 is gezocht naar vernieuwing in het concept, waarbij op andere manieren wordt getoond dat Nederland steeds slimmer wordt. Inhoudelijk door o.a. een hbo-vakgebied centraal te stellen. Creatief door het gebruik van hoger opgeleide hoofdpersonen en de cameo van een BN'er.

Media- en middelenstrategie

Met 2 nieuwe commercials is de succesvolle strategie in 2011 doorgevoerd, waarbij de site, online-advertising, radio en tag-ons actiematig en informatief zijn ingezet om voorkeur te concretiseren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken