Nederland op zijn grootst.

MADURODAM / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 404 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
MADURODAM
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Maarten Posthumus, Yoeri Kastelein
Copy
Tim de Waard
Art
Daniel Samama
Strateeg
Joris Gruiters, Niels Pel
Opdrachtgever
Joris van Dijk, Yvette Nieboer, Ludmilla Molina
Film/Productiemaatschappij
DPPLR
Muziek
Klevr
RTV-producer
Lotte de Rooij
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MADURODAM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

De markt van de dagrecreatie wordt steeds drukker. Daarom willen we Madurodam op een nieuwe, eigentijdse wijze positioneren en Nederlanders een unieke reden geven om het park te bezoeken.

Doelgroep

Heel Nederland, met een focus op ouders met jongere kinderen en grootouders met kleinkinderen.

Strategie/Concept

Toen het park in 1952 werd opgericht was Nederland nog vol in opbouw na de 2e Wereldoorlog. Madurodam bracht een beeld van een voortvarende toekomst voor iedereen. Het park gaf bezoekers zelfvertrouwen en trots. Dit inzicht vormt de basis voor de campagne 'Nederland op zijn grootst'. In de campagne spelen we vrolijk met de onuitroeibare neiging om onszelf klein te maken. En verandert het park van een verzameling miniaturen in een park vol hoogtepunten en voorbeelden van al het moois dat ons in Nederland verbindt. En dat raakt de juiste snaar, als we de bezoekersaantallen mogen geloven.

Media- en middelenstrategie

We lanceren de campagne met een paginagrote manifest advertentie in het Algemeen Dagblad en de Telegraaf. Daarin staat George Maduro centraal, de oorlogsheld waarnaar het park vernoemd is, en delen we voor het eerst de nieuwe merkboodschap van Madurodam. In een TVC verbinden we vervolgens grootse momenten uit de Nederlandse cultuur met attracties in het park. En met een add on kondigen we meteen de nieuwe attractie 'Nieuw Amsterdam' aan als bewijsvoering voor de nieuwe koers. Om bezoek verder te stimuleren zetten we rondom drukke vakantieperiodes radio en OOH in.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen