NEDERLAND ONDER CONSTRUCTIE

NEDERLAND ONDER CONSTRUCTIE

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Rijksoverheid/Ministerie van V&W
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2009

Doelstelling

Stimuleren van betrokkenheid van de Nederlandse bevolking bij het beleid en de uitvoering van maatregelen op het gebied van waterveiligheid.

Doelgroep

Nederlands publiek vanaf 18 jaar, met bijzondere aandacht voor degenen die in de buurt wonen van de grote waterwerkzaamheden.

Strategie/Concept

Nederland is een delta onder zeespiegelniveau. Hierdoor en door het veranderende klimaat moet er veel gebeuren om Nederland waterveilig te houden. Veel mensen zijn zich hier niet van bewust. Aan de hand van de metafoor van het groene vlot - dat Nederland te midden van het stijgende water verbeeldt - maken we duidelijk dat er op veel plaatsen intensief aan onze waterveiligheid wordt gewerkt: Nederland onder constructie.

Media- en middelenstrategie

Voor draagvlak bij de bevolking zijn een televisiecommercial, radiocommercials, internet, print en bioscoopcommercial ingezet. Voor lokaal bereik is print (regionale dagbladen) en PR ingezet, waarbij de lokale pers is uitgenodigd om waterveiligheid projecten in hun directe omgeving te bezoeken. TV-commercial
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken