NEDERLAND ONDER CONSTRUCTIE

Rijksoverheid/Ministerie van V&W / Roorda Reclamebureau

Bekijk deze campagne op pagina 446 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Rijksoverheid/Ministerie van V&W
Titel
Overheid / non-prodit
Bureau
Roorda Reclamebureau
Account
Paul Kramer, Dewi van der Kolk
Copy
Martijn Kempe
Art
Erik Kruize
Strateeg
Hans Bauman
Opdrachtgever
MARCEL DE JONG, ROBERT-JAN SCHOONENBOOM (V&W), RICHARD VISSER, RENSKE VAN HARTVEVELT (AZ/DPC)
Film/Productiemaatschappij
Hazazah
Muziek
Earforce, Reinder van Zalk
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rijksoverheid/Ministerie van V&W
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda Reclamebureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Stimuleren van betrokkenheid van de Nederlandse bevolking bij het beleid en de uitvoering van maatregelen op het gebied van waterveiligheid.

Doelgroep

Nederlands publiek vanaf 18 jaar, met bijzondere aandacht voor degenen die in de buurt wonen van de grote waterwerkzaamheden.

Strategie/Concept

Nederland is een delta onder zeespiegelniveau. Hierdoor en door het veranderende klimaat moet er veel gebeuren om Nederland waterveilig te houden. Veel mensen zijn zich hier niet van bewust. Aan de hand van de metafoor van het groene vlot - dat Nederland te midden van het stijgende water verbeeldt - maken we duidelijk dat er op veel plaatsen intensief aan onze waterveiligheid wordt gewerkt: Nederland onder constructie.

Media- en middelenstrategie

Voor draagvlak bij de bevolking zijn een televisiecommercial, radiocommercials, internet, print en bioscoopcommercial ingezet. Voor lokaal bereik is print (regionale dagbladen) en PR ingezet, waarbij de lokale pers is uitgenodigd om waterveiligheid projecten in hun directe omgeving te bezoeken. TV-commercial

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen