Nationale Promotie festivaltickets

Nationale Promotie festivaltickets

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
DESPERADOS
Bureau
Boomerang Create / Boomerang Motion
Jaar
2016
Paginanummer
230

Doelstelling

Een verkoop-boost van Desperados, door een nationale promotie die tevens bouwt aan de equity van Desperados als festival-drankje.

Doelgroep

Festivalbezoekers, m/v 18-35 jaar.

Concept

Verdieping in onze doelgroep gaf een terugkerende frustratie aan: festivaltickets zijn duur én snel uitverkocht. Dankzij onze relatie met festival-partners kon Desperados meer dan 1.000 tickets verloten, waarmee we onze positie als hét festivaldrankje onder millennials konden versterken. Bij een 6-pack actieverpakking kreeg de consument een code om op de website festivaltickets naar keuze te kunnen winnen.

Media- en middelenstrategie

Binnen onze online kanalen hebben we o.b.v. de mediaconsumptie van onze doelgroep specifieke formaten en targeting ingezet. Verticale video's op social media zorgden voor een groot bereik én impact. En met mobile banners, programmatic ingezet o.b.v. muziekvoorkeuren, bereikten we specifieke doelgroepen. Hierdoor was de actie relevant voor een groot publiek, met een hoge engagement en een ongekend hoge redemptie van de codes.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken