Nationale Pechmonitor – #waterookgebeurt

Nationale Pechmonitor – #waterookgebeurt

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NATIONALE-NEDERLANDEN
Bureau
Red Urban
Jaar
2013

Doelstelling

Maak duidelijk dat Nationale-Nederlanden mensen met schade persoonlijk verder helpt.

Doelgroep

Heel Nederland

Strategie/Concept

Elke vrijdag de 13e komt Nationale-Nederlanden in actie om het leed van mensen met pech te verzachten met een passende attentie. Deze editie voegden we een ludieke dimensie toe: de 'Nationale Pechmonitor'. Deze monitor brengt alle pech in kaart, die in 2013 via social media is gemeld. Hierop kun je zien waar je in Nederland de meeste kans op pech hebt. Gaat het tóch mis? Tweet dan je pech met #waterookgebeurt. Een team van schademanagers biedt morele steun en verzacht het leed door een 'lucky charm' op te sturen, ongeacht waar je verzekerd bent.

Media- en middelenstrategie

Gezien de brede doelgroep, korte campagneduur en het beperkte mediabudget was het nodig een groot PR offensief te voeren. Via seeding, promoted tweets en een homepage take-over op nu.nl wisten we met een beperkt budget landelijk bereik te realiseren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken