Nationale-Nederlanden – Koffiekopje

Nationale-Nederlanden – Koffiekopje

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NATIONALE-NEDERLANDEN
Bureau
Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
158

Doelstelling

Het uiteindelijke doel is sympathie voor het merk te creëren door het Nationale-Nederlanden Café op de kaart te zetten als de plek waar Nationale-Nederlanden mensen inspireert en ze verder helpt om hun (financiële) toekomst veilig te stellen.

Doelgroep

De workshops en activiteiten worden voor een brede doelgroep georganiseerd. Daarom is gekozen om de activatie te richten op een breed publiek.

Concept

Mensen zijn moeilijk te bewegen tot een gesprek over hun financiële toekomst. Daarom verrassen we bezoekers in het café met een 'pratend kopje koffie' dat via een verborgen zender met je in gesprek gaat. Ruben Nicolai stelt via het koffiekopje op een luchtige manier vragen over je financiële toekomst. Met een verborgen camera filmen we de spontane reacties van mensen.

Media- en middelenstrategie

Deze reacties hebben we gebundeld in een video die het hart vormde van de online campagne. De video hebben we ingezet op verschillende social kanalen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken