Nationale-Nederlanden – 10 jaar nieuwwaarde

Nationale-Nederlanden – 10 jaar nieuwwaarde

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NATIONALE-NEDERLANDEN
Bureau
Tribal DDB Worldwide, Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
159

Doelstelling

Een inboedelverzekering is een low involvement product. Daardoor is er weinig interactie tussen verzekeraar en klant. We moesten dus een andere, indringende manier vinden om een positief contactmoment te creëren en interesse te wekken in de onderscheidende 10 jaar nieuwwaarde propositie van Nationale-Nederlanden.

Doelgroep

Jongeren en gezinnen die in de markt zijn voor een inboedelverzekering, bijv. naar aanleiding van een verhuizing, samenwonen of gezinsuitbreiding.

Concept

Consumenten weten niet weten hoe ze zijn verzekerd en wat ze bij schade eventueel terugkrijgen. Totdat er iets gebeurt. En dan kan het weleens tegenvallen. Dat laten we, heel letterlijk, zien m.b.v. krimpende meubels in een woonmall. Met de reacties van mensen hierop creëerden we een aansprekende video die onverschilligheid doorbreekt, relevante contacten toevoegt en mensen bewust maakt van het productvoordeel van NN.

Media- en middelenstrategie

Om positieve merkcontacten te creëren hebben we de video op diverse social kanalen (Facebook en YouTube) uitgezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken