Nationale Museumweek 2015

Nationale Museumweek 2015

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MUSEUMVERENIGING
Bureau
Xsaga
Jaar
2015
Paginanummer
322

Doelstelling

Hoe verkopen we musea aan het grote publiek? Hoe krijgen we meer waardering voor 65 miljoen museumschatten in Nederland? Door zo veel mogelijk inwoners van ons land onverwacht te confronteren met ons aller erfgoed.

Doelgroep

Circa 8 miljoen mensen die zelden of nooit een museum bezoeken.

Concept

De Museumvereniging wil zo veel mogelijk mensen kennis laten maken met musea en hun collecties. Tijdens de Nationale Museumweek hebben we zeven pronkstukken uit (regionale) musea enorm uitvergroot in goud, op drukke pleinen geplaatst en met een spraakmakend live event onthuld. Zo maken we mensen nieuwsgierig naar 'ons échte goud'. Dichterbij dan je denkt!

Media- en middelenstrategie

Door Concrete Confronterende Contact Communicatie hebben we samen met 450 musea een ongekende publiciteit (4,1 miljoen mediawaarde) gecreëerd. Ondersteund via een korte en intensieve TV-campagne op primetime, een content-samenwerking met de Telegraaf en een activatiecampagne (social media) door bekende ambassadeurs.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken