NATIONALE FILEVRIJE DAG

NATIONALE FILEVRIJE DAG

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ANWB
Bureau
UbachsWisbrun/JWT, The people’s valley, TBWA/PR Company
Jaar
2008
Paginanummer
116

Nominatie 2008

Doelstelling

Nederlanders informeren en motiveren om mee te doen aan de Nationale Filevrije dag, om hiermee het debat aan te zwengelen om met oplossingen te komen voor betere mobiliteit.

Doelgroep

Dagelijkse filerijders.

Concept

De onschuld van de eerste file in 1956 is voorbij. Tijd voor een daad van het merk dat zich in het verleden, in het nu en in de toekomst inzet voor mobiliteit. Om te voorkomen dat we berusten in het feit dat er nooit een oplossing komt, organiseert de ANWB op 9 oktober 2008 de eerste Nationale Filevrije dag. In de activatiecampagne worden automobilisten opgeroepen hun oplossing om de spits te mijden te delen op de site. De slogan is: Sta niet stil. Doe mee!

Media- en middelenstrategie

TV, radio, online en outdoor en eigen media werden ingezet om awareness voor de Filevrije dag te creëren en tevens op te roepen tot deelname. In die periode stond in alle media de Filevrije dag centraal. PR en free publicity leverden een cruciale bijdrage.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken