Nationale Bolletje Kruidnoten Thuisverkiezing

Nationale Bolletje Kruidnoten Thuisverkiezing

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
BOLLETJE
Bureau
Mediaxplain
Jaar
2020
Paginanummer
364

Doelstelling

Het brengen van een positieve noot door de introductie van de nieuwe smaak Kruidnoten. Verspreiden van 10.000 proefpakketten onder testers met 75% respons door middel van een stem

Doelgroep

Heel Nederland

Merkomschrijving

Ruim 150 jr hét bakkersmerk van NL. Geliefd bij jong en oud, springlevend & eigentijds, altijd met een positieve glimlach

Concept

Wat doe je als de wereld toch al een beetje op zijn kop staat door Corona? Je brengt als Bolletje een positieve noot middels een campagne rondom Kruidnoten in mei! Nederland kon bepalen welke nieuwe smaak dit jaar op het schap moest komen te liggen door mee te doen aan de Nationale Bolletje Kruidnoten Thuisverkiezing. Proef, bepaal en stem! Dat is van 'de noot een keus' maken, zeg maar.

Media- en middelenstrategie

Via in-program items in de show van Domien Verschuren op Qmusic, een battle tussen de DJ's, een oproep van populaire influencers en een verkiezingscampagne op social media, werd Nederland opgeroepen om het Kruidnoten-proefpakket aan te vragen (respons 100k!). Via de actiepagina kon een stem op de favoriete smaak uitgebracht worden. Een nipte meerderheid bepaalde dat de Red Velvet Kruidnoot dit jaar op het schap kwam.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken