Nabestaanden hebben het al moeilijk genoeg.

Nabestaanden hebben het al moeilijk genoeg.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Monuta
Bureau
N=5
Jaar
2011
Paginanummer
108

Winnaar 2011

Doelstelling

1) Naamsbekendheid vergroten en merkvoorkeur voor Monuta versterken om daarmee de groei in uitvaarten te bewerkstelligen. 2) Het werven van nieuwe klanten voor uitvaartverzekeringen en uitvaartwensen.

Doelgroep

Iedereen die in zijn leven te maken krijgt met een overlijden. En iedereen die er nu nog voor kan zorgen dat zijn nabestaanden straks niet worden achtergelaten met hoge kosten voor een uitvaart en vragen over uitvaartwensen.

Concept

Nabestaanden staan centraal in het concept. Het belangrijkste inzicht bij bestudering van campagnes in de uitvaartmarkt is dat de focus vaak ligt op degene die overlijdt. Ervaring leert echter dat mensen zich liever niet bezighouden met hun eigen uitvaart en dat de nabestaanden de uitvaart uiteindelijk moeten regelen. De kracht van een goed uitvaartbedrijf ligt dan ook bij de aandacht die zij geven aan de nabestaanden. Plotseling kun je nabestaande worden en dan is het fijn dat er een uitvaartorganisatie is die je steun geeft in functionele zin (regelen van de uitvaart) maar ook in emotionele zin (verwerken van de eerste rouw). Dat is ook de kern van de campagne: duidelijk maken dat Monuta alle ruimte geeft aan de eerste rouwverwerking van de nabestaanden. Deze gedachte is succesvol doorvertaald naar activatie omdat men zijn nabestaanden niet wil opzadelen met vragen over en onverwachte kosten voor zijn uitvaart.

Media- en middelenstrategie

Hoofdmedia zijn televisie, online, print en radio. Televisie is als geen ander medium in staat om de emotionele meerwaarde van Monuta over de bühne te brengen. Daarnaast is de zichtbaarheid van tv van cruciaal belang om naamsbekendheid een forse impuls te geven. Online is het conversiekanaal om verzekeringen te sluiten. Radio werkte daarin versterkend. Print advertorials zijn ingezet om het vastleggen van uitvaartwensen te stimuleren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken