Na-aapje

Na-aapje

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Voedingscentrum, NISB, Ministerie van VWS
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2011
Paginanummer
416

Doelstelling

Het bevorderen van gezond eet- en beweeggedrag bij jonge ouders.

Doelgroep

Ouders met kinderen van 0 tot 4 jaar. Zij denken veel na over de gezondheid van hun kinderen, zijn emotioneel sterk betrokken en daardoor ontvankelijker voor de boodschap.

Concept

We richten ons via de kinderen tot de ouders. De boodschap is dat je als ouder het goede voorbeeld moet en wilt geven. Kinderen doen hun ouders in alles na. Je kunt dus je kind leren om gezond te leven door zelf het gezonde voorbeeld te geven. Het character Na-aapje symboliseert dit voorbeeld- en kopieergedrag. Na-aapje is een ideale vorm die de campagneboodschap licht verteerbaar en vanzelfsprekend maakt.

Media- en middelenstrategie

Centraal staat de website met een test, tips om het gezonde voorbeeld te geven en hulpmiddelen om dat vol te houden. In voorleesboekjes laat Na-aapje zien hoe leuk het is om gezond te leven. Ouders lezen die samen met hun kinderen. Print, bannering en 'minizines' voor brede verspreiding van de boodschap en traffic naar de website.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken