Muziekherinneringen

Muziekherinneringen

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
ALZHEIMER NEDERLAND
Bureau
Mindshare
Jaar
2014
Paginanummer
296

Doelstelling

Met een minimaal budget aandacht vestigen op Alzheimer.

Doelgroep

Mantelzorgers.

Concept

Muziek roept sterke associaties met specifieke, vaak leuke, gebeurtenissen op. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat die associaties zo sterk kunnen zijn, dat mensen met dementie positief kunnen worden getriggerd met muziek. Wij hebben dit inzicht persoonlijk toepasbaar gemaakt met Spotify. Mantelzorgers kunnen samen met de Alzheimer patiënt op zoek naar aansprekende nummers, gerelateerd aan de jonge jaren van de patiënt. Naast vaste playlists kunnen ook eigen nummers worden toegevoegd. Op de actiepagina wordt meer verteld over Alzheimer.

Media- en middelenstrategie

Inzet van relevante media: Spotify zelf en de eigen media van Alzheimer Nederland. Op Spotify is een display- en audiocampagne gevoerd. Daarnaast inzet van eigen kanalen: site, sociale kanalen, het digitale platform Muziekherinneringen, nieuwsbrief. De doelstellingen zijn ruimschoots overtroffen; clickratio's naar de playlists lagen maar liefst 97% boven doelstelling.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken