Muziekherinneringen

ALZHEIMER NEDERLAND / Mindshare

Bekijk deze campagne op pagina 296 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
ALZHEIMER NEDERLAND
Titel
Alzheimer Nederland
Bureau
Mindshare
Account
Evelyn Blazer, Dave Seedorf
Copy
Appstrakt
Art
Appstrakt
Strateeg
Steven de Niet
Opdrachtgever
Jacqueline Stokman
Film/Productiemaatschappij
Brand New Telly Industries
In samenwerking met
Spotify
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ALZHEIMER NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Mindshare
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Met een minimaal budget aandacht vestigen op Alzheimer.

Doelgroep

Mantelzorgers.

Strategie/Concept

Muziek roept sterke associaties met specifieke, vaak leuke, gebeurtenissen op. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat die associaties zo sterk kunnen zijn, dat mensen met dementie positief kunnen worden getriggerd met muziek. Wij hebben dit inzicht persoonlijk toepasbaar gemaakt met Spotify. Mantelzorgers kunnen samen met de Alzheimer patiënt op zoek naar aansprekende nummers, gerelateerd aan de jonge jaren van de patiënt. Naast vaste playlists kunnen ook eigen nummers worden toegevoegd. Op de actiepagina wordt meer verteld over Alzheimer.

Media- en middelenstrategie

Inzet van relevante media: Spotify zelf en de eigen media van Alzheimer Nederland. Op Spotify is een display- en audiocampagne gevoerd. Daarnaast inzet van eigen kanalen: site, sociale kanalen, het digitale platform Muziekherinneringen, nieuwsbrief. De doelstellingen zijn ruimschoots overtroffen; clickratio's naar de playlists lagen maar liefst 97% boven doelstelling.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen