De nieuwe Muppet-speelfilm was de aanleiding voor Albert Heijn om een spaaractie te ontwikkelen rondom Muppet Handpoppen, waarbij klanten tegelijkertijd korting op de film kregen. Hiermee koos Albert Heijn voor een verschuiving van 'strooigoed' naar speelgoed van goede kwaliteit. Klanten kregen de handpoppen niet meer 'gratis', maar moesten bereid zijn om te gaan sparen én bijbetalen. Bovendien was het fenomeen Muppets onder kinderen helemaal niet bekend en onder volwassenen in de vergetelheid geraakt.
Kortom, Albert Heijn moest de Muppets (opnieuw) populair maken in Nederland. In de campagne stond daarom het uitvergroten van de typerende karaktereigenschappen van de Muppets centraal, waarbij in de TVC zelfs gebruik gemaakt werd van de échte Muppets, iets wat uniek was in Nederland. Zo konden kinderen de Muppets leren kennen, enthousiast raken en hun favoriet kiezen. En volwassenen konden zich in één keer weer herinneren waarom ze vroeger fan waren van de vriendelijke Kermit, de charmante Miss Piggy, de passievolle Swedish chef of de juist kritische Waldorf en Statler.