Muppet Handpoppen. Gewoon bij Albert Heijn.

Muppet Handpoppen. Gewoon bij Albert Heijn.

Categorie
Retail
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2012
Paginanummer
422

Doelstelling

Creëer een hype onder jong en oud rondom de Muppet Handpoppen van Albert Heijn.

Doelgroep

Alle kinderen en volwassenen in Nederland.

Concept

De nieuwe Muppet-speelfilm was de aanleiding voor Albert Heijn om een spaaractie te ontwikkelen rondom Muppet Handpoppen, waarbij klanten tegelijkertijd korting op de film kregen. Hiermee koos Albert Heijn voor een verschuiving van 'strooigoed' naar speelgoed van goede kwaliteit. Klanten kregen de handpoppen niet meer 'gratis', maar moesten bereid zijn om te gaan sparen én bijbetalen. Bovendien was het fenomeen Muppets onder kinderen helemaal niet bekend en onder volwassenen in de vergetelheid geraakt. Kortom, Albert Heijn moest de Muppets (opnieuw) populair maken in Nederland. In de campagne stond daarom het uitvergroten van de typerende karaktereigenschappen van de Muppets centraal, waarbij in de TVC zelfs gebruik gemaakt werd van de échte Muppets, iets wat uniek was in Nederland. Zo konden kinderen de Muppets leren kennen, enthousiast raken en hun favoriet kiezen. En volwassenen konden zich in één keer weer herinneren waarom ze vroeger fan waren van de vriendelijke Kermit, de charmante Miss Piggy, de passievolle Swedish chef of de juist kritische Waldorf en Statler.

Media- en middelenstrategie

In alle media werden kinderen en volwassenen gestimuleerd om voor hun favoriete Muppet Handpop(pen) te sparen. Voorafgaand aan de spaaractie liet Albert Heijn kinderen kennismaken met de Muppets via het Disneykanaal en online. De knallende start van de campagne was tegelijkertijd met de filmpremière waarbij BN'ers en het filmpubliek de Muppet Handpoppen in handen kregen en als eersten de tv-commercial met echte Muppets zagen. Daarna zorgden tv- en radiocommercials, abri's, dagbladadvertenties en online posts voor een snelle en brede bereiksopbouw. Ook de winkel en de Bonusfolder werden overgenomen door de Muppet Handpoppen. Met als resultaat dat zowel kinderen als volwassenen massaal aan het sparen en spelen sloegen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken