MRI Cinema

MRI Cinema

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
ROYAL PHILIPS BRAND SPONSORSHIP
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
138

Nominatie 2018

Doelstelling

1. Het leven in de MRI scanner verbeteren voor patiënten. 2. De relatie met radiologen versterken. 3. Het sponsorship van Het Rijksmuseum activeren

Doelgroep

1. Patiënten, die stress ervaren in de MRI scanner. 2. Radiologen, belangrijke beslissers bij de aanschaf van MRI scanners.

Merkomschrijving

Philips is marktleider in health technology, waaronder beeldtechnologie zoals MRI scanners.

Concept

Uit onderzoek van Erasmus MC blijkt dat kunst en muziek, vooral landschappen en klassieke muziek, stress verminderen. Met hulp van partners Rijksmuseum, AMC en het Rotterdams Philharmonisch creëerden we MRI cinema. Via een spiegel en een non-metal koptelefoon bekijken scanner-patiënten een 45' video van landschapsschetsen, die transformeren in echte schilderijen, synchroon begeleid door klassieke muziek. Net zoals een MRI-beeld opbouwt, bouwen deze schetsen laagje voor laagje op tot schilderijen.

Media- en middelenstrategie

Op drie congressen, RSNA (US), ECR (EU) en Arab Health, konden radiologen zelf MRI cinema ervaren in een Philips Ambient Experience MRI scanner. D.m.v. geo-targeting pushten we de 'making of'-video naar deze groep via Facebook en LinkedIn.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken