Moving Mesdag

SAMSUNG NEDERLAND / CONSPIRACYSINC

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 438 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
SAMSUNG NEDERLAND
Titel
Curved S-UHD televisies
Bureau
CONSPIRACYSINC
Account
Lisanne Wintgens, Robert Jan Deelen, Teije de Jong
Copy
Frank de Weijer, Jens Bezemer
Art
Simon Phillipson, Delano Steenmeijer, Floris Heyne, Joel Meter
Strateeg
Olivier Lisman, Jens Bezemer
Opdrachtgever
Tonnie van Schijndel
Film/Productiemaatschappij
Bram Ruiter
In samenwerking met
Cheel
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SAMSUNG NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van CONSPIRACYSINC
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Het merk Samsung associëren met enerzijds (innovatieve) kunst en anderzijds met jong talent in de creatieve industrie.

Doelgroep

Consumenten met een bovenmatige culturele interesse.

Strategie/Concept

Moving Mesdag wekt het iconische meesterwerk Panorama Mesdag tot leven op veertien Samsung 88-inch curved S-UHD televisieschermen. Vanuit de drie-eenheid Panorama Mesdag, Samsung Nederland en CONSPIRACYSINC, complementeren de partners elkaars expertise en vertalen dat naar een innovatief kunstproject. Op deze manier vormt het een strategisch vehikel voor alle partijen om zichzelf te etaleren.

Media- en middelenstrategie

Moving Mesdag opent deuren naar plekken waar commercie en cultuur zonder elkaar nooit zouden komen. De kracht ligt dan ook in het optimaal gebruik maken alle samenwerkende partijen. Op deze manier versterkt het evenement elkaars communicatietraject en helpen ze elkaar beter te vermarkten. Zo ontstaat een ondernemend kunstproject dat vernieuwend is in de kunst- en cultuursector. Met 45.000 bezoekers in 18 dagen als resultaat.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen