#MORECRAP

HI / FHV BBDO

award
Winnaar 2013

Bekijk deze campagne op pagina 248 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
HI
Titel
Telecom
Bureau
FHV BBDO
Account
Elwira Stuur, Niels Heimens
Copy
Rogier de Bruin, Mark Muller (CD)
Art
Emilio de Haan, Martin Cornelissen (CD) (FHV BBDO), Thijs Biersteker
Strateeg
David Koop, Derk van Beek
Opdrachtgever
Dave Frauenfelder
Film/Productiemaatschappij
Regisseur: Joris Dommels, producer: William Griffioen (We Are Will)
Editor
Taco Pot (Circus Family)
Muziek
Sander Baas, geluid: Jesse Koolhaas
RTV-producer
Peter Burger (FHV BBDO), Hans Dekker (online producer FHV BBDO)
Illustraties
Thijs Biersteker
In samenwerking met
Mindshare, De Werkvloer, Buutvrij
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HI
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Excellent
Meer Excellent winnaars

Excellent

Doelstelling

Hi komt met een update van de abonnementen. Met standaard 4G en extra grote databundels. De campagne moet Hi nog sterker neerzetten als dé mobiele datakoning van Nederland en meer jongeren motiveren om op zoek te gaan naar informatie over de abonnementen van Hi.

Doelgroep

Jongeren (18-25 jaar) voor wie mobiel internet van levensbelang is.

Strategie/Concept

We claimen een domein dat razend populair is bij jongeren: internetcrap. Want met de nieuwe abonnementen van Hi kun je overal zoveel kattenfilmpjes, pranks, fails en andere online-onzin bekijken als je wilt. In de campagne overspoelen we het web met eigen crapcontent. Gifjes, Vines en plaatjes met Uriah, het gezicht van Hi. Zo krijg je bij Hi dus écht: #morecrap from the web.

Media- en middelenstrategie

De focus van de campagne ligt online. Eerst verspreiden we onze crapcontent unbranded via websites als 9GAG, Reddit en Dumpert. Met groot succes: we behalen snel topposities in lijstjes met populairste crap. Vervolgens gaan we met de content campagne voeren. Primair online, maar ook in (digital) OOH, (interactieve) print en de bioscoop koppelen we het crap-thema aan de USP's van Hi. Overal maken we gebruik van de unieke kracht van de middelen. Van innovatieve pre-rolls die je niet wílt skippen tot tactische mobiele banners die verschijnen als een gifje wordt geladen. We werken intensief samen met jongerenwebsites als Upcoming, Froot en NSMBL, door relevante content te koppelen aan de campagneboodschap van Hi. Op Dumpert introduceren we zelfs een eigen online format: Dumpert Crap TV. En samen met Kakhiel nodigen we jongeren uit om zelf crap te maken in de online crap challenge. De campagne is raak. De uitingen worden massaal bekeken, geliked en gedeeld. Jongeren voelen zich nog meer aangetrokken tot het merk en de abonnementen van Hi.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen