Mora Kroketten Testival: ‘Test ‘mmm zelf’

Mora Kroketten Testival: ‘Test ‘mmm zelf’

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Mora (Ad van Geloven)
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2011
Paginanummer
308

Doelstelling

Mora is snackmerk nummer 1 maar beseft heel goed dat de consument bepaalt of dit in de toekomst ook zo blijft. Benut de introductie van de nieuwe range Kroketten voor Fijnproevers om Nederland de kwaliteit van de Mora kroketten te laten ervaren en mee te laten testen of ze goed genoeg zijn voor marktintroductie. Zorg dat in korte tijd veel mensen worden gestimuleerd om de nieuwe kroketten te testen.

Doelgroep

Kroketten zijn Nederlands trots. Er is geen snackproduct met meer fans. Primair de echte liefhebbers maar daarna al gauw iedereen die wel een kroketje lust.

Concept

Het nieuw ontwikkelde platform 'Test 'mmm zelf' is de basis. De overtuigingskracht van Cora op tv is bekend. Maar de nieuwe kroketten overtuigen het best als je ze echt zelf proeft. Cora roept Nederland op om zelf de kroketten te komen testen (test 'mmm zelf). 500 Fijnproevers werden via social media uitgenodigd op het Kroketten Testival bij Mora in Maastricht. Hier mochten zij als eersten de nieuwe kroketten testen. Met de 'live beelden' van het Testival en de uitslag van de test in de TV commercials wordt de rest van Nederland opgeroepen om de kroketten te testen. Iedereen kon zijn eigen ervaring publiceren op de site testmmmzelf.nl.

Media- en middelenstrategie

Een complete 360 graden campagne (PR, activatie, televisie, print, social media, online) met het Kroketten Testival als basis. Via een ludieke PR stunt op Koninginnedag (met een knipoog naar een commercial uit 1989 waarin Cora al eens een kroket aan de Koningin aanbood) melden zich mede dankzij een gerichte Hyves actie, binnen no time, 500 krokettenliefhebbers aan voor het Testival in Maastricht. Via TV commercials, de activatiesite testmmmzelf.nl en Hyves worden de reacties, en dus meteen de nieuwe lijn kroketten, aan een breed publiek bekend gemaakt. Vervolgens blijven we, via social media en de website, mensen oproepen om zelf de test thuis te doen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken